• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer navigation
Lotte Thori Løvstad

Lotte Thori Løvstad

  • Tjenester
  • Portfolio
    • Identitetsdesign
    • Magasindesign
    • Pakningsdesign
    • Infografikk
    • Illustrasjon
    • Bokomslag
    • Webdesign
  • Designkurs
    • ID design
    • Visuell identitet – en innføring
  • Designtips
  • Om
    • Om Lotte
    • Referanser
  • Kontakt
  • Login

Designtips

Kreativ spørreteknikk

24. februar 2020 av Lotte Thori Løvstad

Kreativitet er en muskel som må trenes. Det finnes mange kreative teknikker og metoder. En av de er Osborns idégenererende spørreteknikk. Bruk spørsmålene for å finne nye ideer, utvikle og endre ideer eller analysere en utfordring. Teknikken kan du bruke sammen med dine kolleger, eller du kan skape ditt eget en-persons team. Kan ideen/utfordringen brukes […]

Levi's merkevare

Merkevarer: Bare Levi’s 501 var innafor

18. januar 2020 av Lotte Thori Løvstad

Min første Levi’s hadde et annet nummer enn 501. På 80-tallet var det temmelig «feil», men jeg forsøkte å klamre meg fast til at det ihvertfall var en Levi’s-bukse. Det funket selvfølgelig ganske dårlig å forsøke å innbille seg at det var greit, når det var helt krise å ikke ha den «riktige» olabuksa. Noen […]

Hva er kreativitet?

29. desember 2019 av Lotte Thori Løvstad

 Hva er kreativitet og hvorfor trenger vi det? Absolutt ALLE mennesker er kreative. Som alle andre evner, så ligger kreativitet mer for noen enn andre, MEN når det er sagt, så er det er en evne som kan utvikles! Se på kreativitet som en muskel som må trenes for å bli sterk. Kreativitet er […]

Kreativ krise?

28. desember 2019 av Lotte Thori Løvstad

Finn frem et blankt ark og en blyant. Og tegn noe. Hva som helst. Hva skjer? Sitter du fast? Klarer du ikke å finne på noe? Ikke en strek en gang? … Har du klart å tegne noe, er du ifølge Tid & Tendenser (dansk magasin for tidsånd, samfunn, forbruk og livsstil) sjelden vare. De […]

Brun

28. desember 2019 av Lotte Thori Løvstad

Brun er en farge som forbindes med styrke, trygghet, stabilitet, solidaritet, tillit, komfort og jordnærhet. Mange menn er glad i denne fargen grunnet styrken, tryggheten og de praktiske assosiasjoner. Brunt fungerer godt for virksomheter med utendørs aktiviteter/produkter/tjenester, som for eksempel landskap, landbruk og organiske produkter. Brown Sugar – D’Angelo Brown Sugar babe, I gets high […]

Orange

28. desember 2019 av Lotte Thori Løvstad

Orange er fargen for den ekstroverte, sosiale og uredde risikotakeren. Denne varme og vibrerende fargen inspirerer, skaper entusiasme og er forbundet med gøy, eventyr, optimisme og selvsikkerhet. Fargen stimulerer appetitten og til gode samtaler, og fungerer derfor bra i restauranter og kafeer da kundene blir lenger, spiser mer og bruker mer penger. Orange fungerer også […]

Gul

28. desember 2019 av Lotte Thori Løvstad

Gult: En varm, glad, optimistisk, oppløftende og leken farge. Den stimulerer til mental klarhet og den logiske siden av hjernen, inspirerer til original tenkning, kreative ideer og analytiske prosesser. Gult fungerer godt for produkter til barn, underholdningsbransjen og virksomheter med produkter/tjenester med fokus på lekenhet og gøy. Yellow Submarine – The Beatles In the town […]

Grønn

28. desember 2019 av Lotte Thori Løvstad

Natur, helse, balanse, ro og healing er egenskaper forbundet med grønnfargen. Grønn er også en farge som oppmuntrer til generøsitet, vennlighet og sympati. Grønnfargen er godt egnet for virksomheter innen natur, miljø og helse. Mørk grønn kan være en god farge for finans og økonomi. Green is the colour – Pink Floyd Green is the […]

Turkis

28. desember 2019 av Lotte Thori Løvstad

Turkis representerer den klare tanke, kommunikasjon og innovasjon. Fargen er beroligende, styrkende og inspirerer til positive tanker. Det er en farge som passer fint til både menn og kvinner i alle aldre. Turkis er mye brukt og fungerer godt for media, kommunikasjon og sportsrelaterte virksomheter. Turquoise – Joan Baez Your eyes beams like sunlight on […]

Blå

28. desember 2019 av Lotte Thori Løvstad

Blått er universelt den mest populære fargen og derfor «safe» å bruke. Fargen signaliserer selvtillit, ansvar, trygghet, kommunikasjon, visdom, tradisjon og høye idealer. Blått uttrykker også tillit og ærlighet, og kan derfor være med på å bygge kundelojalitet. Blue Velvet – Bobby Vinton She wore blue velvet Bluer than velvet was the night Softer than […]

Lilla

28. desember 2019 av Lotte Thori Løvstad

En verden av velstand, luksus, fantasi og drømmer. Den lilla verden oppfordrer til kreativitet, opplysning og spirituelle reiser. Fargen strekker seg fra den intense lilla til den dypere fiolette. Fiolett er en farge som ofte blir benyttet av bedrifter med produkter/tjenester av høy kvalitet. Fiolett brukes da gjerne sammen med gull for å få tydeligere frem […]

Rosa

28. desember 2019 av Lotte Thori Løvstad

Kjære varme, myke, søte, naive, forhåpningsfulle, romantiske, uskyldige, feminine og forståelsesfulle rosa… Rosa tas ofte i bruk for å nå det feminine markedet med kosmetikk, mote, skjønnhet og romantikk. Fargen kan uttrykke tyngde, letthet og intensitet alt etter hva for rosa som benyttes. For eksempel er den fargeintense rosa mye brukt for å markedsføre rimelige […]

Rød

28. desember 2019 av Lotte Thori Løvstad

I fargepsykologien er rødt en farge som blir forbundet med energi, lidenskap, opphisselse, handling og styrke. Fargen stimulerer de fysiske sansene våre som apetitt, lyst og seksualitet. Ønsker du å oppfordre til handling, som for eksempel å få noen til å klikke på en kjøpsknapp, kan den røde fargen være til hjelp. I Cherry Red […]

  • Go to page 1
  • Go to page 2
  • Go to page 3
  • Gå til Neste side »

Primary Sidebar

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Vimeo
  • YouTube

Kategorier

  • Animasjon
  • Farger
  • Identitetsdesign
  • Illustrasjon
  • Infografikk
  • Kreativitet
  • Logo
  • Markedsmateriell
  • Merkevarebygging
  • Typografi
  • Workshop

Stikkord

Adobe Color Analytisk tegning Arbeidsplassen Blackletter blå Branding Brun Brystkreftforeningen Canva Cherry red ColorLovers Fargespekter Feng Shui Fiolett Fjell og Fårikålmessa Fonter Gif-animasjon Google Draw Grønn Gul Gullblyantspisseren Illustrasjon Kreative teknikker Kreativ krise? Lade Arena Levis Lilla Mønsterdesign Orange Organisering av data og informasjon Osbornes idégenererende spørreteknikk Pantone PicMonkey Rosa Rosa sløyfe aksjonen Rød Rødt Sans serif T-skjorter Tegning Trend Turkis Typografi Vibrant Orchid

Copyright © 2021 Lotte Thori Løvstad · Branding: Ingelin Aabø · Foto: Mona Nordøy og Ulla Schildt

  • Personvern
  • Aktuelt